Friday, October 22, 2021

Hari Kedua puluh lima 22 Oktober 2021

 Pada pagi yang mendung ini, saya mulakan hari dengan menganalisa perjumpaan dengan PA.  Selesai tugasan tersebut, Dr Mohamad Azmi meminta saya menyemak nama-nama pelajar yang tidak hadir pada perjumpaan PA pada minggu pertama dan kedua. Selesai menyemak, saya perlu menghantar email kepada pelajar yang tidak hadir dan memberi amaran kepada mereka.


 Ada yang tidak hadir pada minggu pertama sahaja, da juga yang tidak hadir pada kedua-dua minggu. Saya paham mungkin pelajar tersebut tidak mempunyai peranti internet yang kuat ataupun masalah lain, tetapi sebagai seorang pelajar, kita perlulah berusaha untuk menghadirkan diri dalam semua kelas mahupun perjumpaan bersama PA. Nak seribu daya, taknak seribu dalih bukan? Kesian la pensyarah-pensyarah yang banyak berkorban masa dan tenaga untuk kamu pelajar supaya cemerlang dan graduate dengan jayanya. Pensyarah seboleh-bolehnya membantu kita sebagai pelajar, tetapi tidak guna juga jika pelajar tersebut tidak menolong dirinya sendiri untuk berjaya.

No comments:

Post a Comment

Hari Kelapan Puluh 7 Januari 2022

Tibanya hari terakhir saya sebagai pelajar praktikal di UITM. Hari ini sepatutnya kami ke pejabat bendahari untuk melihat pengurusan fail di...